divendres, 9 de gener del 2009

Taga i Serra Cavallera amb esquìs

Els Reis ens han portat neu pols i no hem volgut esperar el cap de setmana per gaudir-ne.
Es dijous i per avui hi ha una finestra matinal de bon temps, o sigui que ens hem presentat a la vall de Pardines, la pista encimentada que puja fins una mica més amunt de Santa Magdalena està oberta, doncs a les masies hi ha bestiar tot l'any i als habitants els cal tenir mobilitat. Poc desprès de passar el torrent a sota del càmping, ja ens cal posar cadenes, la rampa es massa forta encara i queda neu i glaç a la pista. Desprès pugem sense problemes fins la última masia, hi ha un bon tou de neu, a les 9:30 estem a -10ºC al sol, gens de vent i un solet que alegra la vida. Sortim amb els esquís als peus des del mateix cotxe, obrint traça amb uns 20 cms de neu pols molt llaminera. Encara s'endevinen les traces del dia 31 d'en Pito i Cia. que seguim sense complexes. Tot i l'entrebanc dels filferrats de pastor elèctric, es una joia obrir traça i gaudir d'aquest entorn que ara recorda més els Alps que el Pirineu.
Des del cim del Taga ens atrau el perfil de la punta mes propera de la Serra Cavallera, amb una petita fita de pedres (no sabem si te nom), té la inclinació justa per baixar sense que calgui controlar massa la velocitat i decidim baixar del Taga cap al coll que ens en separa, en aquest primer descens ja tenim el problema clàssic quan la neu està llaminera - les cames i els esbufecs acaben la corda abans que la il•lusió... està fantàstica i la eufòria ens domina.
Arribats al coll tornem a calçar les pells i remuntem fins la punta citada (uns 30 minuts), tenim davant mateix el Puig Estela, però la carena no es gaire atractiva per seguir amb esquís, o sigui que seguim el propòsit fet des del Taga i aquí ja farem la baixada directa fins el cotxe, ens encarem amb la pala que havíem 'descobert' i realment està per llepar-s'hi els esquís !!!
Desprès de la pala superior, amb pins dispersos, encadenem per els lloms de pastures y anem cercant el pas entre els marges, amb alguna enganxada als cables de pastor elèctric del estiu i alguna enfonsada dins d'un canalot amb aigua...
Arribem al cotxe amb les cames ben toves i una pujada d’eufòria que ens agradaria poder repetir molt més sovint.
Ha estat un molt bon regal de Reis !!!

Podeu veure les fotos aquí: